Για το σεμινάριο του ΚΠΕ στα Φιλιατρά

Τρίτη, Μαΐου 17, 2011 Αναρτήθηκε από ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΥΛΩΝΑΣ

Το πρώτο επιμορφωτικό σεμινάριο σε επαρχιακή πόλη της Μεσσηνίας είναι γεγονός. Διοργανώθηκε με επιτυχία. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί των σχολείων της Τριφυλίας ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση με επιθυμία. Στο σεμινάριο παρέστη και η Σχολική Σύμβουλος 6ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Μεσσηνίας, κα. Σιούτη Θεοφανία. Το κλίμα στη συνάντηση ήταν ιδιαίτερα φιλικό και ευχάριστο. Οι μικρές ομάδες που δημιουργήθηκαν και η συνεργασία σε αυτές βοήθησε στην κατανόηση του εκπαιδευτικού δράματος. Η επιμορφώτρια προσέγγισε με έναν ιδιαίτερο τρόπο το θέμα, αναλύοντας και βασικά θεωρητικά στοιχεία του εκπαιδευτικού δράματος αλλά και κάνοντας πράξη τα όσα έλεγε μέσα από τις δραστηριότητες. Διαβάστε παρακάτω μέρος από την πρόσκληση (στοχοθεσία- πρόγραμμα) του σεμιναρίου.









Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας σε συνεργασία με το 1ο Γραφείο Π.Ε. και το Γραφείο Σχολικού Συμβούλου της 6ης Περιφέρειας ν. Μεσσηνίας διοργάνωσαν σεμινάριο με θέμα:
«ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ, ΣΚΗΝΙΚΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: Όταν η Σκηνή υποδέχεται και αποδέχεται… τα Απορρίμματα!»
Το σεμινάριο απευθυνόταν σε όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Μεσσηνίας και πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 14 Μαΐου 2011 στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Φιλιατρών από τις 9.30 – 14.15. Το ΚΠΕ Καλαμάτας ξεκίνησε την υλοποίηση σεμιναρίων και στην περιφέρεια του νομού ανταποκρινόμενο και στην επιθυμία πολλών συναδέλφων.
Το σεμινάριο ήταν βιωματικό και δόθηκε η δυνατότητα στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, μιας και πλησιάζουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς, να επιμορφωθούν σε διαφορετικούς τρόπους σχεδιασμού σκηνικών παρουσιάσεων με τους μαθητές τους στο πλαίσιο των προγραμμάτων που υλοποιούν και των υπόλοιπων σχολικών δραστηριοτήτων. Αξιοποιήθηκε το Εκπαιδευτικό Δράμα και ως ενδεικτικό θέμα του εργαστηρίου ορίστηκαν τα απορρίμματα και η οικολογική ανησυχία.

Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών για το σχεδιασμό σκηνικών δράσεων, μέσα από τον πειραματισμό, την ενεργητική συμμετοχή και τη δημιουργική διαχείριση των εμπειριών. Στο εργαστήριο, οι συμμετέχοντες αρχικά ενεργοποιήθηκαν με σχετικές ασκήσεις και στη συνέχεια, κλήθηκαν να λάβουν μέρος σε ένα Εκπαιδευτικό Δράμα. Κατά την διάρκειά του πήραν ρόλους, αναπαράστηασνν καταστάσεις και εργάστηκαν ομαδικά. Ταυτόχρονα, γινόταν ανάλυση των σταδίων εφαρμογής του δράματος καιεξετάζονταν οι διδακτικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε στάδιο. Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες ενθαρρύνθηκαν να στοχαστούν πάνω σε αυτό, να αξιολογήσουν το Ε.Δ. ως αναπαραστατική μέθοδο και να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με την εφαρμογή του σε σκηνικά δρώμενα. Η συνάντηση έκλεισε με συζήτηση-αξιολόγηση της διαδικασίας. Βασική συντονίστρια του εργαστηρίου ήταν η κ. Αγγελική Σπινθάκη, δασκάλα, εμψυχώτρια, θεατροπαιδαγωγός.
Το πρόγραμμα του σεμιναρίου είχε ως ακολούθως:
Πρόγραμμα
Σάββατο 14 Μαΐου 2011
1. «Η ανακύκλωση μέσα από τα μάτια των παιδιών», παρουσίαση με οπτικοακουστικό υλικό από δραστηριότητες σχολείων ,
Πλακονούρη Διονυσία και Στραβάκου Ελένη, Αναπληρώτρια Υπεύθυνη ΚΠΕ Καλαμάτας
2. Εργαστήριο: «Θεατροπαιδαγωγικοί ,σκηνικοί σχεδιασμοί προγραμμάτων» Συντονίστρια: Αγγελική Σπινθάκη
3. Εργαστήριο: «Θεατροπαιδαγωγικοί ,σκηνικοί σχεδιασμοί προγραμμάτων».
Συντονίστρια: Αγγελική Σπινθάκη
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου